Sunday, July 22, 2012

Karenah Bulan Puasa.

,
Assalamualaikum w.b.t..

fuhh, lame jugak gua menyepi dari memblogkan diri,apa khabar semua?gua harap lu semua sentiasa dalam keadaan yang sihat dan cergas dan ikut suke lu la nk macamana, amen!


gua bz beb, gua bizi dengan keje gua sebagai student tahun akhir, gua bz ngn hidup gua sebagai seorang anak yang soleh(soleh la sangat) dan gua bz dengan dunia ni semua. tup2 dah masuk bulan puasa dah, gua kengkadang heran jugak, punyela cepat masa berlalu, gua rasa tak sempat pun nak merasa bulan Mei hari tu, merasa apa?adela.. takkan gua nak bagitahu lu sume.hahahahh


bile sampai bulan ramadhan or bulan puasa ni kan, gua tau mesti ada di kalangan kite yang payah bebenor nak puasa, yang tu ok lagik ade yang bersubahat memberi peluang mereka yang kaki ponteng puasa memonteng puasa mereka. bro, gua cakap bukan sembang bro, gua tengok ngan mata sendiri dan gua saksikan sendiri. takpe2, lu sume baca sampai habis ape yang gua nak kongsikan.


antara tempat yang paling mudahla ataupun paling hot dikalangan lahabau2 kaki ponteng puasa untuk menjalankan operasi memonteng puasa mereka adalah kebun!kebun apa?lantakla kebun apa,. kebun pisang ke, kebun getah ke, kebun durian ke ape ke, asalkan tempat tu sunyi and best nk lepak, pasti akan jadi sasaran mereka, so, bagi mereka yang ade kebun kat luar sana, gua nasehat lu sume pagar lu orang punye kebun dengan dawai besi dicas letrik sekali bagi kene karan.


tempat lain adalah CC, lu tak tau pe tu CC, Cyber Cafe la macha.. internet cafe ke ap ke, sume tu same wa ckp lu, nak carik nasik time bulan pose payah,bukan tak ada kedai yang jual nasik untuk mangkuk2 ni sume, ada cume jarang jumpa oleh orang awam. kadang2 kaki ponteng puasa ni bukan makan nasik pun, diorang sekadar pekena air ngn rokok pun dah boleh dah bro, tak payah nasik lauk ayam ke ape, air cocacola sejuk punya dengan rokok dunhill sebatang, bulat mata2 besar hidup jadik heaven. kalau lu masuk CC, lu tengok dalam CC berasap dan berbau asap rokok, konfirm ade kaki ponteng puasa kat situ, dan konrfirm ade yang meneguk air belakang monitor PC.


bnyk lagi benda gua nk kongsi dengan lu, tapi gua da malas dah, penat!!!! hahaha, gua puasa beb! alright,selamat berpuasa geng!!!!!!!!

2 Responses to “Karenah Bulan Puasa.”

  • August 16, 2012 at 4:01 PM
    Anonymous says:

    orang zmn skrg mana pedulik puasa ke x puasa, yang penting diorang dapat apa yang diorang nak..

    delete
  • August 16, 2012 at 4:03 PM
    Anonymous says:

    itulah yang dinamakan puasa, dugaan mcm2

    delete

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Official Pokwa Blogsite Copyright © 2011 -- Template created by Azuwa Hasan -- Powered by Facebook